Една от ключовите стъпки при създаването на онлайн магазин е изборът на подходящото име. Името на вашия онлайн магазин е визитна карта за вашия бизнес и може да има голямо влияние върху успеха му. В тази статия ще разгледаме някои важни аспекти, които трябва да вземете под внимание при избора на име за вашия онлайн магазин.
- Отразява ли името вашия бизнес: Името на вашия онлайн магазин трябва да отразява същността на вашия бизнес и да комуникира ясно за какво става въпрос. То трябва да бъде свързано със стоките или услугите, които предлагате, и да предава съобщението ви към потребителите. Например: Maratonki.bg; Tokcheta.bg; Himikali.bg; Parfiumi.bg; Vrati.bg
- Лесно за запомняне и изписване: Изберете име, което е лесно за запомняне и изписване. Направете т.нар. радио тест. Ако името което сте избрали, след реклама по радиото, може да се изпише правилно и да се запомни, значи сте направили правилния избор. Сложни или необичайни имена могат да затруднят потребителите да се сетят за вас или да ви открият в интернет. Помислете за кратко, просто и запомнящо се име, което ще остави отлично впечатление. Например: Kafe.bg; Koli.bg; Topki.bg; Kitari.bg
- Гледайте да е кратко и лесно: Името на вашия магазин трябва да бъде кратко и лесно за произнасяне, въвеждане и четене. Опитайте го на глас и уверете се, че е удобно за употреба. Кратките и прости имена са по-лесно запомнящи се и се открояват от конкурентите. Например: Dad.bg; Pen.bg; Shoes.bg, Detox.bg
- Съобразено с целевата аудитория: Разберете кой е вашата целева аудитория и какви са техните предпочитания. Името на вашия онлайн магазин трябва да бъде привлекателно и релевантно за вашата целева аудитория. Ако насочвате към младежи, може да се възползвате от модерни или игриви елементи в името. Например: Pink.bg; Boom.bg; Moderni.bg.
- Брандиране и уникалност: Името на вашия онлайн магазин трябва да бъде уникално и да помага за създаването на вашия бранд. Потребителите трябва да го свързват с вас и да го запомнят. Изберете име, което да се отличава от останалите и да предава вашия уникален стил и идентичност. Избягвайте да регистрирате домейни
като Avenue-bg.com. Първо, че името Avenue не е уникално, а много често използвано за имена на хотели, ресторанти и магазини, и второ, то съдържа тире и е с разширение .com. Добри примери за уникалност са Премиум Домейните: Kafe.bg; MyCard.bg; Min.bg; Med.bg, Lizing.bg, Pharmacy.bg . - Избягвайте тиретата и цифрите в името на вашия онлайн магазин. Лош пример за име на магазин е: garden-max.eu. Този домейн не преминава радио теста, за който ви споменахме по-горе. Ако диктувате сайта си на някого по телефона или го обявите във ваша радио реклама, той ще звучи нещо като „гардън тире макс точка еу“. Едва ли някой ще го запомни и още мо-малко вероятно е да го изпише директно в браузъра. Много често се регистрират домейни като Avenue-bg.com . Това също е лош пример за домейн на вашия онлайн магазин.
- Изберете си име на домейн с разширение .BG : Предимствата са няколко. Първото е, че много по-лесно ще се оптимизира в българската версия на гугъл. Второто предимство, че .BG e разширението за България и е най-разпознаваемото разшрение в страната ни. Това е нашата Българска идентичност. Избягвайте разширението .eu. То не прединадлежи на никоя страна и е много по-трудно за оптимизиране в търсачките. Разширението .com е за глобалния пазар.
- Наличност на домейн: Преди да потвърдите името, проверете дали съответният домейн е наличен. Домейнът е уеб адресът, на който ще бъде достъпен вашият онлайн магазин. Имайте предвид, че името трябва да бъде уникално, за да се отличава от конкуренцията и да подчертава вашия бранд. Ако домейнът не е свободен за първоначална регистрация, можете да проверите в магазините за Премиум домейни като WebMAx.bg. Изброените по-горе примери са Премиум домейни, които са регистрирани и се предлагат на вторичния пазар в нашия онлайн магазин WEBMAX.BG
- Проверка за търговски марки: Преди да приемете окончателното име на вашия онлайн магазин, извършете проверка за наличието на търговски марки или регистрирани имена, които може да създадат проблеми в бъдеще. Това ще ви предпази от евентуални правни проблеми и спорове.
- SEO оптимизация: При избора на име за вашия онлайн магазин се уверете, че то е SEO оптимизирано. Представете си как потребителите ще търсят продуктите или услугите, които предлагате, и опитайте да включите ключови думи или изрази в името си. Например, ако продавате цветя, можете да включите думи като „бонбони“, „матраци“ или „букети“. Това ще помогне за по-добра видимост в търсачките и привличане на целевата аудитория.
- Изследвайте конкуренцията: Проучете SERP (страниците с резултати от търсенето) за ключовите думи, които ви интересуват. Това ще ви помогне да изберете име, което няма да се загуби сред множеството други магазини.
- След като сте избрали правлния домейн за вашия онлайн магазин с разширение .BG, закупете и същия домейн на кирилица с разширение .бг.
Изборът на правилното име за вашия онлайн магазин е важна стъпка към успешното му функциониране. Правилния домейн ще определи успеха на вашия онлайн бизнес. Следвайки горните насоки и обмисляйки внимателно вашите възможности, можете да създадете привлекателен и запомнящ се бранд, който ще привлече потребителите и ще ви помогне да постигнете успех в онлайн бизнеса.